Po raz szósty Lotnisko Chopina przyznało nagrody (Skrzydła Sukcesu) swoim najważniejszym partnerom biznesowym: przewoźnikom lotniczym, touroperatorom oraz najemcom powierzchni handlowo-usługowych.
Podczas tegorocznej Gali, która odbyła się w Auli Politechniki Warszawskiej przyznano nagrody w sześciu kategoriach
KATEGORIA I: Wzrost ruchu pasażerskiego na Lotnisku Chopina w Warszawie w roku 2011.
1. Za największy wzrost ruchu pasażerskiego w segmencie przewozów tradycyjnych dla – Polskich Linii Lotniczych LOT S.A. – za wzrost o 426 644 pasażerów
Polskie Linie Lotnicze LOT – największy przewoźnik na Lotnisku Chopina w Warszawie, oferujący najszerszą siatkę połączeń w kraju, do Europy, a także Ameryki Północnej, Azji, na Bliski Wschód i do Afryki. Członek Star Alliance. Od grudnia roku 2012 będzie pierwszym przewoźnikiem europejskim posiadającym w swojej flocie najnowocześniejsze samoloty Boeing 787 Dreamliner, które będą operować głównie na kierunkach transatlantyckich. W sezonie rozkładowym Zima 2011/2012, LOT oferuje z Lotniska Chopina połączenia na 55 kierunkach do 33 krajów świata. W roku 2011 obsłużył w ruchu rozkładowym 4,032,107 tj.o 426 644 pasażerów więcej niż w roku 2010.
2. Za największy wzrost w segmencie przewozów czarterowych dla – Enter Air Sp. z o.o. – za wzrost o 287 058 pasażerów
Enter Air – największy polski przewoźnik czarterowy, bazujący swoje samoloty na Lotnisku Chopina, który swoją działalność rozpoczął w 2010 roku. Operuje cyklicznie na 32 kierunkach czarterowych głównie do Egiptu, Turcji, Grecji, Hiszpanii i na Wyspy Kanaryjskie. W roku 2011 obsłużył 399,530 pasażerów.
3. Za największy wzrost w segmencie przewozów czarterowych dla touropertora – Nowa Itaka Sp. z o.o. – za wzrost o 27 273 pasażerów
Nowa Itaka Sp. z o.o. – to największy touroperator na polskim rynku czarterowej turystyki wyjazdowej, jak również niekwestionowany lider, jeśli chodzi o liczbę pasażerów odlatujących z Lotniska Chopina w Warszawie w segmencie przewozów czarterowych. Udział Itaki w przewozach czarterowych z Lotniska Chopina w Warszawie w 2011 r. wyniósł 37 proc., a w stosunku do roku 2010 liczba pasażerów wzrosła o 27 273. W ofercie touroperatora znajdują się popularne kierunki w basenie Morza Śródziemnego jak również egzotyczne destynacje takie jak Kenia, Sri Lanka, Indie czy Dominikana.
KATEGORIA II: Za Wzrost przewozów "All cargo" na Lotnisku Chopina w 2011 r. nagrodę otrzymała firma kurierska – DHL – za wzrost o 1,077 ton cargo
DHL – Przewoźnik jest wieloletnim rozkładowym operatorem cargo na Lotnisku Chopina w Warszawie. Przewoźnik ten operuje z/do Warszawy typem głównie statkami powietrznymi typu Boeing 752. Jest po raz pierwszy laureatem nagrody w tej kategorii. W roku 2011 przewoźnik ten przewiózł z/do Lotniska Chopina o 1,077 ton cargo więcej niż w roku 2010.
KATEGORIA III: Nowe połączenia rozkładowe na Lotnisku Chopina w 2011 r.
Nagrodę za rozwój siatki połączeń rozkładowych otrzymały – Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. – za połączenie do Doniecka
KATEGORIA IV: Linia lotnicza zapewniająca pasażerom Lotniska Chopina najwyższy poziom satysfakcji ze świadczonych usług – Alitalia.
Największy przewoźnik narodowy Włoch, należący do aliansu Sky Team. Posiada w swojej flocie ponad 154 samolotów oraz kolejne 61 w zamówieniu. Jego siatka połączeń obejmuje ponad 71 kierunków do Europy, Afryki, Azji, Bliskiego Wschodu, Ameryki Północnej i Południowej. Jego oferta z/do Lotniska Chopina w Warszawie obejmuje połączenia do/z Rzymu, 7 połączeń tygodniowo, samolotami Airbus A320.
KATEGORIA V: Najcichszy przewoźnik na Lotnisku Chopina w roku 2011 – Wizz Air.
Wizz Air – węgierski przewoźnik niskokosztowy, oferuje połączenia na 222 kierunkach do 66 miast w 24 krajach Europy. Posiada flotę 34 samolotów Airbus A320. Jego oferta z/do Lotniska Chopina w Warszawie, w sezonie rozkładowym Zima 2011/2012 obejmuje połączenia do 16 lotnisk w Europie.
KATEGORIA VI: największe wydarzenie promocyjne na Lotnisku Chopina w roku 2011 – Lufthansa – za Lądowanie Airbusa A380.
Lufthansa zostaje uhonorowana nagrodą za lądowanie na Lotnisku Chopina swoim największym statkiem powietrznym Airbusem A 380, które odbyło się w dniu 19.03.2011 r. w związku z obchodami 40. rocznicy pierwszego rejsu z Frankfurtu do Warszawy.
KATEGORIA VII: Największy wzrost sprzedaży w lokalu handlowym w roku 2011 – HDS Polska – za wzrost sprzedaży w "Księgarni im. Fryderyka Chopina".
KATEGORIA VIII: Największy wzrost sprzedaży w lokalu gastronomicznym w roku 2011 – HDS Polska – za wzrost sprzedaży w "Business Shark Pub"
Firma HDS Polska aktualnie nadzoruje funkcjonowanie ponad 30 lokali handlowych i gastronomicznych, w tym największego sklepu na warszawskim lotnisku Aelia Travel Galeria. HDS Polska jest jedną ze spółek wchodzących w skład Grupy Lagardère Services, największego dystrybutora i detalisty sprzedaży prasy, obecnego w 20 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji. W Polsce spółka działa od 1997 roku dynamicznie rozwijając się i budując własną ogólnopolską sieć detaliczną pod markami Relay i Inmedio. Poza sklepami prasowymi, grupa Lagardère prowadzi również specjalistyczne sklepy wolnocłowe na lotniskach zarządzane przez spółkę Aelia.
Link do strony artykułu: https://wm.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/nagrody-gali-lotniska-chopina-za-2011-r